Ha szeretnéd (és miért ne szeretnéd), hogy vállalkozásod jól látható legyen a Google keresések során, kövesd az alábbi lépéseket!
Az itt felsorolt lépések szükségesek, hogy a keresőben jobban látható legyél. Íme a 7 helyi keresőoptimalizálási tipp, amellyel növelheted az online láthatóságodat és több ügyfelet szerezhetsz:
A Google Cégem-profil optimalizálása:
Adj meg minden adatot – Név, cím, telefonszám. Ezek a legszükségesebb elérhetőségek, hogy megtaláljanak az ügyfeleid, akik a térképen találtak rád helyi keresések során. Figyelj arra, hogy minden felületen, ugyanazok az adatok legyenek megadva. Így a Google be tudja azonosítani a vállalkozásodat. Mik azok más felületek? Például olyan telefonkönyv mint az Arany Oldalak, a nyitva.hu, stb. Ellenőrizd le, ha valami megváltozott, ezeken a külső oldalakon is javítani kell a változásokat.
Adj hozzá kiváló minőségű fotókat vállalkozásod bemutatásához. Ez manapság rendkívül egyszerű. Telefonnal készíts néhány fotót az üzleted belsejéről, külsejéről, az áruidról, vagy az elvégzett munkákról. Az emberek szeretnék tudni, mi várja őket amikor ellátogatnak hozzád.
Kulcsszó varázslat:
Határozd meg a vállalkozásodhoz kapcsolódó helyi kulcsszavakat. Ezek azok a kifejezések, amire az emberek keresnek amikor olyan szolgáltatásra van szükséged, mint a tiéd.
Ezek a helyi kulcsszavak például a „gumiszerviz Tata”, „Duguláselhárítás Tata”, stb. Amikor létrehozol egy Google Cégprofil bejegyzést, Facebook bejegyzést, vagy frissítést a weboldaladon, akkor természetes módon legyenek benne ezek a kulcsszavak.
Gyűjts vásárlói véleményeket:
A többi vásárló véleménye rengeteget számít amikor terméket vagy szolgáltatást keresünk.
Kérd meg az elégedett ügyfeleidet, hogy írjanak pozitív véleményeket a vállalkozásodról.
Nagyon fontos, hogy válaszolj a véleményekre – az esetleges elégedetlen ügyfeleknek is. Ez növeli az elköteleződést irántad, és a többi vásárló – és nem utolsósorban a kereső is – látja, hogy fontosak számodra a vásárlóid.
A weboldaladra mutató helyi linkek aranyat érnek:
Kérd meg a helyi vállalkozásokat, akikkel kapcsolatban állsz, hogy tegyenek ki linket a Partnerek oldalukra. A beszállítók sokszor meg is említik a partnereiket link hozzáadása nélkül. Nem biztos, hogy tudják mennyit segíthetnek egy linkkel.
A Google fontosnak tartja a minőségi helyi kapcsolatokat, segíts neki megérteni a helyi ökoszisztémát.
Pro tipp:
Iratkozz fel a Google Értesítő szolgáltatására a céged nevével és a szolgáltatásod kulcsszavával. Így az e-mail címedre minden nap megkapod a Google által frissen indexelt tartalmakat. Amikor a céged nevét megemlítik egy cikkben, látni fogod. Ha nincs benne link a vállalkozásod oldalára, kérd meg a cikk íróját, hogy a szolgáltatásod kulcsszavára, mint horgonyszövegre, tegyen az oldaladra mutató linket.