Az online jelenlét és az ügyfélvélemények ma már kulcsfontosságúak a vállalkozások számára. A Google Cégprofil lehetőséget ad arra, hogy ügyfeleid megosszák a véleményüket, és ezáltal mások számára is segítséget nyújtsanak a választásban.
Miért fontosak az értékelések, szól a kérdés. Egyes mérések, tanulmányok, azt mutatják, hogy a vásárlási döntés meghozatalában elengedhetetlen a közösség tapasztalata:
- Amikor az emberek helyi vállalkozást keresnek, az értékelések adják a legfőbb motivációt egy üzlet meglátogatásához a BrightLocal szerint.
- A Reviewtrackers szerint a vásálók 64%-a megnézi az értékeléseket, mielőtt kapcsolatba lép a vállalkozással.
- A vásárlók 90%-a az információgyűjtés fázisában jobban bízik az ajánlásokban, mint az eladó információiban a NiceJob kutatásai szerint.
Ezek a tanulmányok természetesen a nemzetközi piacon készültek, de az eredmények valószínűleg a magyar nyelvű piacon is hasonlóak lennének.
De hogyan gyűjthetsz minél több pozitív értékelést? Íme néhány hatékony stratégia:
1. Kínálj kiváló szolgáltatást vagy termékeket
Az első és legfontosabb lépés az, hogy kiváló minőségű szolgáltatásokat vagy termékeket nyújts. Az elégedett ügyfelek sokkal hajlamosabbak arra, hogy hajlandóak legyenek értékelést írni. Ez már biztosan megvan, így léphetünk a következő pontra.
2. Kérj véleményt személyesen
Ha elégedett ügyfelet látsz, ne félj megköszönni neki és megkérni egy rövid értékelésre a Google Cégprofilodon. kérd meg, hogy keresse meg a vállalkozásodat a térképen, vagy adj át neki egy kártyát, melyen rajta van a véleménykérő linked QR kód formában.
3. Küldj emlékeztetőket üzenetben
Készíts egyszerű sablonokat, amelyek segítik az ügyfeleidet az értékelés megírásában. Küldj nekik egy e-mailt vagy üzenetet a vásárlás vagy szolgáltatás után, és mellékelj egy linket a Google Cégprofilodhoz. Egy ilyen sablonnal lerövidítheted az időt, amelyet a véleménykérésre szánsz, ezenkívül könnyebb a rutinodba beilleszteni. Ezt az emlékeztetőt elküldheted e-mail-en, SMS-ben, Messenger alkalmazásban, vagy bármilyen csatornán, amelyet a célcsoportod használ.
Pro tipp:
Ha van már weboldalad, érdemes lehet az ügyfeleket egy olyan aloldalra irányítani, amelyen megkérdezed, hogy elégedett volt-e a termékeddel, szolgáltatásoddal. Ha nem, akkor egy gombbal egy olyan űrlapra irányíthatod, ahol leírhatja a tapasztalatát, melyet a megfelelő módon tudsz kezelni. Ha igen, akkor tovább irányíthatod a Google Cégprofil véleménykérő oldalára. Ezzel a módszerrel megtudhatod mi jár az elégedetlen vásárló fejében, és fejlesztheted a vállalkozásodat! Ezzel egyidejűleg a nem 5 csillagos vélemények számát is csökkentheted, bár ezek nem minden esetben tesznek rosszat a helyezésednek és a megítélésednek sem. Ha nincs weboldalad, itt kérhetsz weboldal készítést tőlem.
4. Adj hangot az értékeléseknek
A felhasználók sokkal hajlamosabbak írni értékelést, ha láthatják, hogy a vállalkozás valóban értékeli a véleményüket. Oszd meg a véleményeket weboldaladon, illetve más csatornáidon is. (Pl a Facebook-on)
5. Legyél felkészült a rossz értékelésekre is
Nem minden értékelés lesz pozitív. Fontos, hogy ezekre is megfelelően reagálj. Legyen türelemmel és készségesen kínálj megoldást a problémákra. Légy profi, a rossz értékelés általában nem a személyednek szól, hanem termékednek, szolgáltatásodnak. A válaszadásnál vedd figyelembe, hogy a jövőbeni ügyfeleid kíváncsiak arra, hogyan kezeled a negatív véleményeket. Válaszolj higgadtan, és tereld személyes csatornákra a beszélgetést, amennyiben a kompenzációt ajánlanál.
6. NE vásárolj értékeléseket!
Kezdetben nehéz értékeléseket gyűjteni. Szinte minden vállalkozónak eszébe jut, hogy ígérjen valamit cserébe a véleményért. Ne tedd! Ez ellentétes a Google irányelveivel és a Cégprofil letiltását vonhatja maga után. Minden kezdet nehéz, csak az első néhányat nehéz megszerezni.
7. Használd az értékeléseket tanulási célra
Az ügyfélvélemények nem csak a jelenlegi és potenciális ügyfelek számára fontosak, hanem neked is segítenek abban, hogy fejleszd a vállalkozásodat. Így a negatív értékelések is fontosak, amennyiben valós ügyfélélmény van mögöttük.
8. Köszönd meg az értékeléseket
Reagálj minden értékelésre, legyen az pozitív vagy negatív. A visszajelzések köszönetének kifejezése mutatja, hogy fontosak az ügyfelek véleményei. Ezenkívül a Google nagyra értékeli, ha foglalkozol az ügyfeleiddel és „látja”, hogy karban tartod a Cégprofilodat.